Obecně

Přehrávač Cayin N8 recenze - Harsh Tube Audiophilia

Cayin minulý rok oslavil své 25. výročí.na trhu a na počest této události se rozhodli vydat několik „maximálních“ zařízení, aby ukázali všechny zkušenosti získané během této doby. Jeden z těchto produktů byl vlajkovou lodí hráče Cayin N8, o kterém budeme hovořit.

Po prvních fotkách, recenzemodely se ukázaly být poněkud protichůdné, ne každý měl rád neobvyklý design. Nicméně, po začátku prodeje a vzhledu hráče v osobních audio obchodech po celém světě, recenze dramaticky změnil tón, to stalo se jasné, že hlavní složka hráče, jmenovitě, zvuk, dopadl. Inženýři společnosti se rozhodli nejen vydat nejpokročilejší zařízení, ale sami si představili téměř nemyslitelný úkol: aby společnost Korg přinesla přenosný přístroj s trubkovým výstupem a představila své mikro lampy NuTube. Abychom tohoto cíle dosáhli, museli jsme řešit spoustu náročných úkolů, počínaje speciálním držákem, který chrání lampy před vibracemi a otřesy, a končící chytrým systémem odvodu tepla nezbytným pro vakuová zařízení. Myslím, že to nebude spoiler říct, že se jim podařilo vyřešit tyto problémy, takže uživatelé N8 si mohou vybrat mezi „trubicí“ a „non-tube“ zesilovačem. To samozřejmě funguje pouze pro normální výstup, protože by bylo nereálné umístit 4 svítilny do skříně pro vyvažovací provoz.

Cenovka pro všechny tyto luxus, samozřejmě, se ukázalo být značné, asi 3.300 dolarů plus nebo minus změna místních daní a poplatků, ale kdy se audiophile zastavit cenu?

Technické specifikace

• DAC: 2 × AK4497EQ
  • LPF: 2 × MUSES02
  • Zisk: 2 × Korg NuTube 6P1 nebo 4 × OPX1622
  • Ovládání hlasitosti: PGA2311UA
  • Obrazovka: 3,2 ″ IPS, 480 × 360, dotyk
  • Bezdrátová rozhraní: WiFi, Bluetooth 4.2 (SBC, aptX, LDAC)
  • Baterie: 7000 mAh, 3,7 V
  • Plná doba nabíjení: ~ 6 hodin s běžnou nabíječkou, ~ 4,5 hodiny s funkcí QuickCharge
  • Pracovní doba: od 7 do 9,5 hodin v závislosti na režimu
  • Vestavěná paměť: 128 GB
  • Externí paměť: Microsd
  • Vstupy: USB-C pro nabíjení, USB-OTG, USB-Audio a digitální koaxiální výstup
  • Výstupy: 3,5 mm sluchátka, 3,5 mm lineární, 4,4 mm vyvážený sluchátkový výstup v kombinaci s lineárním, I2S
  • Podpora formátování: DSD, DIFF, SACD-ISO, WAV, AIFF, FLAC, ALAC, APE, WMA, MP3, AAC, OGG
  • Rozměry: 128 mm × 70 mm × 21 mm
  • Hmotnost: 380 gr.

Normální výstup

• Frekvenční rozsah: 20 Hz - 20 kHz (± 0,2 dB)
  • Společné harmonické zkreslení + šum: 0,0008%
  • Dynamický rozsah: 118 dB
  • Poměr signál / šum: 120 dB
  • Oddělení kanálů: 75 dB
  • Výstupní impedance: ≤0,6Ω
  • Výstupní výkon (maximální): 400 mW @ 32Ω, 50 mW @ 300Ω

Vyvážený výstup

• Společné harmonické zkreslení + šum: 0,0006%
  • Dynamický rozsah: 120 dB
  • Poměr signál / šum: 122 dB
  • Oddělení kanálů: 110 dB
  • Výstupní impedance: ≤1,2Ω
  • Výstupní výkon (maximální): 750 mW @ 32Ω, 200 mW @ 300Ω

Balíček a dodání

Ze všech "velkých tří" hráčů je to Cayinje držitelem rekordérů ve velikostech balíčků, produktoví manažeři společnosti se rozhodli, že nebudou šetřit na vnějších výhodách. Přehrávač je prodáván ve velké krabici s krychlovým tvarem, na které je na vrcholu nošen tenký stříbrný „prachový kryt“. Hlavní skříňka se otevírá šikmo a okamžitě ukazuje přístroj sám netrpělivému zákazníkovi. Vzhledem k tomu, že pokračujeme v rozbalování, je jasné, že jsme také držitelem absolutního záznamu a sady doplňků. V poli najdete:

• kožené pouzdro
  • ochranné sklo na obrazovce
  • vysoce kvalitní kabel USB-C
  • adaptér s výstupem 4,4 mm na dva trojkolíkové XLR konektory pro použití vyváženého výstupu
  • adaptér sluchátek s vyváženou zástrčkou 2,5 mm
  • dva adaptéry USB-C pro digitální koaxiální výstup (pro konektory RCA a 3,5 mm)
  • pár samolepek HighRes

Jedná se o sadu dodávek, díky níž je Cayin N8 předním kandidátem na roli digitálního nebo analogového přenosu pro stacionární systém.

Návrh a řízení

Tato položka způsobila všechny (včetně mě) maximumotázky ihned po oznámení. Upřímně řečeno, fotografický hráč vypadal divně, ale ukázalo se, že žije, že má své vlastní, zvláštní kouzlo. Cayin N8 je poměrně velký a ve všech jeho velikostech bych to neřekl jako kapesní zařízení, pokud samozřejmě nemluvíme o bundových kapsách. Současně vypadá zajímavě i jeho případ z leštěné oceli. Řekl bych o nezničitelnosti zařízení, ale nejsem si jistý, zda by jakýkoliv pokles neovlivnil jeho zadní panel, vyrobený ze zaobleného gorilího skla, takže byste se měli zdržet testování na sílu a používat úplný případ. Co je hezké, zadní panel má oleofobní povlak, takže nejsou téměř žádné otisky prstů.

Většina kopií je samozřejmě virtuálníspory byly rozbité kolem dvou kotců na pravém povrchu, přesněji kolem jejich zlacení. Ukázalo se, že nejsou tak brilantní a dobře se vyrovnávají se svými úkoly. Horní "twist" je zodpovědný za hlasitost a po stisknutí vypne přehrávač. Spodní funguje jako joystick, který přepíná skladby při pohybu nahoru a dolů, stiskem začne přehrávání a pozastaví. Jediná skutečná stížnost na tyto ovládací prvky, které jsem opustil, je jejich nepatrná „kolísavost“ a celková snadnost stisknutí, které kdysi vedly ke spontánní aktivaci hráče v mém batohu.

Zbývající kontroly jsou distribuoványhráčem. Nejvýše umístěné výstupy: 3,5 mm lineární, stejné "sluchátka" a vyvážené Pentaconn, které mohou sloužit jako výstup pro sluchátka a vyváženou volbu pro lineární výstup. Možná, že začátek přechodu na 4,4 mm výstup v roli "rovnováhy" se mi líbí, je mechanicky spolehlivější, a velká kontaktní plocha nikomu neublíží. Mezi profesionály patří také schopnost vytvořit „skutečný“ vyvážený lineární výstup, který mimochodem používal Cayin.

Na spodní straně byl prostor pro díru.reset (už jsem zapomněl, co to je s ostatními hráči), sloty pro paměťové karty (vestavěný 128 GB je dobrý, ale to ještě není dost), I2S MicroHDMI výstupní formát a USB-C konektor. Ten, jako vždy s Cayinem, je univerzální: nabíjení, práce v režimu DAC, výstup zvuku do externích DAC, práce s disky USB OTG a dokonce výstup „čísel“ na koaxiálním počítači - vše, co tento přehrávač dokáže. Mimochodem, o nabíjení, hráč má obrovskou baterii, 7000 mA / h, ale vzhledem k vysokému výkonu záznamů po dobu provozu, G8 neporazí. Mění se v širokém rozsahu od 9 hodin při normálním výkonu v režimu „normálního“ napájení až po přibližně 6 hodin při vyváženém výstupu v režimu HIGH2. Plně nabíjení baterie s pravidelným dual-amp nabíječka trvá o něco více než 6 hodin, naštěstí přehrávač podporuje QuickCharge, což vám umožní nabíjet z několika hodin od 20 do 80 procent nebo 4 hodiny 40 minut účtovat "od nuly do sto."

Většina předního panelu se na obrazovce. Není to tak působivé, jako ostatní hráči tohoto segmentu, „pouze“ 3,2 palce, ale dobře zvládá své úkoly: úhly pohledu a ztvárnění barev jsou normální, je zde prostor jasu pro práci na slunci (i když možná budete muset zakrýt obrazovku dlaní) kliknutí se zaznamenávají normálně. Vzhledem k relativně malé velikosti displeje mohou být rámy kolem něj otřeseny elegantním vkusem milovníků bezrámového designu, ale my, drsní audiofilové, nemáme tendenci k takovému pocitu a jsme připraveni se změnit z SuperAMOLED jehly obrazovek na přehrávač s trubkovým výstupem. Zejména s ohledem na skutečnost, že návrháři Cayin udělali zákeřný krok: přímo pod displejem je malé okno, přes které můžete po zapnutí výstupu lampy pozorovat mystické světlo instalované v přehrávači NuTube. Pod oknem slinění je trojúhelníkové tlačítko s barevným LED indikátorem. Indikátor ukazuje, jak se očekává, rozlišení přehrávaných souborů, což rozčaruje ty, kteří neposlouchají HighRes s červenými a žlutými barvami, tlačítko s krátkým stiskem se vrátí na obrazovku přehrávání, s dlouhým stiskem se vrátí do hlavního menu. Mimochodem, pokud vás LED svítí, můžete jej v nastavení vypnout.

Možná, že z toho nebudu shrnout žádné výsledky.Tato sekce se netýká vkusu, ale po blízkém seznámení se mi líbí hráč spíše než ne, vypadá to jako pevné, i když vinobraní, audio zařízení, spíše než docela doplněný smartphone.

Firmware

Ačkoli je software přehrávače na webu nazýván Cayin OS, můžete vidětHiBy byl opět zapojen do vývoje: přítomnost funkce HiBy Link hovoří sama za sebe a zbytek firmwaru je podobný tomu, co jsme viděli u hráčů Cayin z předvojové éry. Jak jste možná hádali, operační systém Google hráče není. Dobré zprávy pro nenávistníky, špatné pro milovníky streamování. Nicméně, co se týče posledně jmenovaného, ​​Cayin řekl, že podle jejich názoru mohou být streamované služby poslouchány ze smartphonu a přenášeny do přehrávače přes LDAC, protože to funguje pro N8 v obou směrech a je dost dobré.

Obecně platí, že firmware je známý a zvládljen pár minut. Ihned po zapnutí se dostaneme na obrazovku menu, v horní části jsou tlačítka knihovny médií, pod nimi jsou informace o aktuální stopě se schopností přejít na obrazovku přehrávání. Knihovna médií známá: složky, seznamy skladeb, umělci, alba, všechny písně v davu a žánry. Různé styly jsou přiřazeny náhodné ikony, takže sledování kovu s koktejlovým skleničkou a jazz s houslemi je docela vtipné. Zbytek knihovny médií funguje tak, jak byste očekávali, existují operace pro mazání a přidávání do seznamů skladeb (včetně skupin), jiné než latinky jsou zpracovávány víceméně normálně. Aktualizace knihovny mohla být živější, ale neměla by být nazývána zvlášť pomalá.

Obrazovka přehrávání nepřináší žádná překvapení: Velice zobrazený obal alba, tlačítka pro ovládání přehrávání, posouvání doleva a doprava umožňuje zobrazit text, pokud je zaznamenán ve značkách, nebo podrobné informace o skladbě. K dispozici je tlačítko pro vyvolání kontextového menu: pořadí přehrávání, odstranění stopy, přidání do seznamu stop.

Svaypas pracuje na hlavní obrazovce. S gestem od horního okraje dolů můžete otevřít panel rychlého nastavení, zde jsou v podstatě různé zvukové přepínače: lampy / zesilovače, zesílení, výkon a tak dále. K dispozici je také možnost nastavení jasu obrazovky a zobrazení informací o přehrávači.

Přejetím zdola dostanete dvě tlačítka.nastavení: hudba a systém. Neexistují žádná zvláštní překvapení, na obou místech. Nastavení hudby mění pořadí přehrávání, zapamatuje si hlasitost a pozici aktuální stopy, když je vypnuto, režim přehrávání bez pauz, digitální filtr a další nastavení související se zvukem. V systému možnosti jsou řízení Bluetooth a WiFi, časovače off, firmware upgrade, volba, která tlačítka pracují, když zamknete obrazovku, výběr jazyka. Ruský jazyk je k dispozici, ale lokalizace trpí určitou drsností. Jak jste pravděpodobně hádali, používání WiFi zde je omezeno pouze aktualizací firmwaru.

Obecně platí, že firmware je stabilní a funkční, jsem nenalezl žádné závažné problémy s Cayin N8 po celou dobu jsem jej použít.

Zvuk

Pro poslech použitého zařízeníNásledující sluchátka: iBasso IT04, Meze Empyrean, Audio Zenith PMx2, Noble Kaiser Encore, Táborák Audio Andromeda a Solaris, Unikátní Melody Mason V3, HUM Pristine a další.

Tím, že vytvoří hráče v Cayin vzal vážně, aRozhodli jsme se realizovat vlastní zvuk, na rozdíl od jiných "vrcholů". V důsledku toho dostali hráče, který se za každou cenu staví na emocích, někdy dokonce mírně na úkor neutrality. Je třeba si uvědomit, že u tohoto přehrávače máte tři možnosti zvuku. Vyvážený výstup zní jako 3,5 mm v režimu „solid state“, hlavní rozdíl je ve vyšším výkonu (a výsledném šumu pozadí) a mírně širší scéně. Zajímavější je situace s výstupem 3,5 mm, pro který bylo implementováno zesilování lampy, které není k dispozici pro vyvážený konektor. Volba zvuku se přepíná přes menu, lampy „startují“ s pětisekundovým zpožděním, které je požadováno pro vstup do provozního režimu.

Rozdíl mezi "lampou" a "operační zesilovačem" neníobrovské, ale docela znatelné. Pokud standardně N8 nabízí emocionální, podtržený dynamický zvuk s důrazem na makrodetail, pak NuTube dělá přesně to, co se od lamp očekává: změkčí zvuk, uklidí trochu na vysoké frekvenci a oteplí tok. Obecně se mi líbí "normální" verze zvuku, a popis níže se bude zabývat, ale asi 10-15% hudby (hlavně z nějakého důvodu jazz a blues) těží ze zahrnutí režimu lampy.

Ani nevím, zda mluvit o „nízkém“věci jako rozlišení a detail, hráč jednoznačně odpovídá svému nejvyššímu stavu a těmito parametry nemá žádné problémy. Možná se na to nebudu ani zaměřit.

Bass dokonale vyjadřuje texturu, mákrásná dynamika, hloubka a energie. Cayin N8 nepatrně zvyšuje váhu wooferu, proto se zdá, že nízkofrekvenční přístroje jsou trochu posunuté dopředu. Hráč samozřejmě není "basshead" a blízký, ale woofery jsou "konvexní", což poskytuje nejen vynikající základ pro melodii, ale také potěší posluchače působivým vývojem tahů a rolí. Samozřejmě, všechny nástroje nás také potěší příjemnou tělesností a monumentalitou.

U středních frekvencí je mírnýobětovány "mikrodetaily ve prospěch makrodynamiky." Přirozeně, s kontrastem N8, všechno je v pořádku, jednoduše proto, že jsou podtrženy emoce a obecné „měřítko“ podání MF, nejmenší nuance zůstávají posluchači nepovšimnuty. Nicméně, některé poklesy malých částí nebrání hráči hrát přirozeně as dobrým přenosem nuancí vložených do záznamu. Ačkoliv, samozřejmě, jeho výstřelek jsou stopy, které nemají vybavení, ale emoce, bezuzdnost a smělost. Imaginární scéna Cayin N8 staví dobře, hloubka se blíží maximu, někdy hráč dokonce zvyšuje jeho uměle, šířka je o něco menší než maximum, ale také jedna z největších na světě přenosných.

Horní kmitočty jsou pro jednoho blízkémalá výjimka. Je to horní část rozsahu, která je to, co odlišuje špičková zařízení, takže s nimi zacházím důkladněji než s čímkoli jiným (pokud samozřejmě nemluvíme o vlajkových lodích). Samozřejmostí je velká délka, dobrý detail a úžasná, příjemná laminace (jednoduše řečeno - schopnost zdroje oddělit vysokofrekvenční podtóny nástrojů nasycených timbre). Samozřejmě, že HF zní velmi přirozeně, s vynikajícím útlumem a jejich jedinou nevýhodou, která by asi nestojí za zmínku, kdyby to nebylo o vlajkové lodi, jedná se o zkrácené útočné fronty, které přidávají trochu „agresivity“ k „vrcholům“. Chtěl bych se však dovolit navrhnout, že to bylo provedeno záměrně, což velmi spadá do hlavního obrysu hráčského zdroje.

Pokud jde o srovnání, tentokrát, přezkumbez nich. Cayin N8 je lepší než hráči dostupnějších segmentů. Stejný Lotoo Paw Gold (non-touch) verze je podobná v krmivu, ale mírně horší ve stejné makro dynamice, takže není smysl malovat rozdíl s dostupnějšími zařízeními. Další dva účastníci „velkých tří“ tváří v tvář modelu SP1000 a LPGT nabízejí odlišný zvukový koncept, s menším důrazem na emoce a trochu přirozenější, takže ani zde nebude v detailním srovnání velký význam.

Kompatibilita

Jak pochopíte, hráč bude mít téměř dost sílypro cokoliv, včetně těsného kusu. Stejně jako u citlivých sluchátek by měly být poslouchány z nevyváženého výstupu, aby se zabránilo šumu na pozadí, je to cena zaplacená za napájení. S hráčem je lepší zvolit více neutrálně znějících modelů, ale to je už záležitost osobní preference.

Stylisticky je hráč univerzální, i když, samozřejmě,na emocionálních žánrech, od vokálního až po „těžký“, se ukáže v plném rozsahu. To se však týká spíše subjektivní volby vlastníka. Kvalita záznamu N8 je citlivá, stejně jako každý jiný, řekl bych, že na desetibodové stupnici „vybíravosti“ si to někde zaslouží 9.

Tradičně, několik skladeb jako příklady

Dream Theater - To je život Progresivní metal je vždy zkouškouhráče. Na jedné straně je nutné hrát technicky, na druhou stranu - emocionálně. Samozřejmě, toto je ideální úkol pro Cayin N8, který sice podtrhuje emoce, nýbrž přinese drama této dráhy na nejvyšší úroveň.

Röyksopp - ve vesmíru Nějak často v poslední době ocelnarazit na tyto severní géniové elektronické hudby, možná je to znamení? To je jen pochopit, co to je. Další skladba perfektně ladí s hrdinou této recenze: trochu podtržené basy v kombinaci s krásnou scénou dávají efekt ponoření a zprostředkují atmosféru nahrávky.

Steven Wilson - Den před vámi přišel Nádherná, jen skvělá obálka. Stephen skvěle proměnil lyrickou diskotéku na elegantní rockovou baladu naplněnou nějakým nevyjímatelným melancholií. "Osm" v režimu lampy dokonale doplňuje minimalistický design trati, dodává kytaru živost a trochu přirozenosti vokálu.

Závěry

Cayin dělal ne jen špičkový hráč, onirealizovali svou vizi toho, co by mělo být nekompromisním přenosným zdrojem zvuku. Stejně jako u všech světlých produktů, výsledek nebude apelovat na 100% diváků, ale ti, kteří jsou schopni ocenit skutečně rozsáhlý přístup k vytváření miniaplikací, nezůstanou lhostejní, zejména pokud k tomu přidáte lásku emocionálního toku.

Koupit Cayin N8

</ p>